Agencje ReklamoweMarketingReklama

Badania rynku w celu ułatwienia procesu reklamowego

Agencje reklamowe przeprowadzają różnego rodzaju badania w celu ułatwienia procesu reklamowego. Te działania badawcze odnoszą się do konsumentów, rynku i produktu. Poprzez badania konsumenckie, agencje określają percepcję konsumentów na temat produktu.

Zrozumienie potrzeb konsumentów, ich postawy, przekonań i wiedzy na temat produktu, pomaga agencjom w określeniu problemu (problemów) i sformułowaniu odpowiedniej strategii komunikacyjnej w odniesieniu do danego produktu.

Opracowanie strategii marketingowej zależy również od zrozumienia dynamiki rynku, takiej jak jego wielkość, skład i zasięg geograficzny, preferencje co do rodzaju mediów i jego zasięgu, konkurenci i ich strategie komunikacyjne odnoszące się do rynku.

Agencje starają się wypracować strategię komunikacji w świetle dynamiki rynku, tak aby mieć odpowiedne podejście do rynku, a także do negocjacji w sprawie zakupu odpowiednich mediów.

Agencje podejmują również badania związane z produktem, aby rozwinąć wiedzę o produkcie. Wiedza o produkcie odnosi się do składników, jakości, cech, projektu i opakowania produktu. Badania związane z produktem opierają się na jego mocnych stronach związanych z wymienionymi aspektami.

Agencje gromadzą informacje o konsumentach, rynkach, konkurencji i wszelkie inne istotne informacje zarówno nieformalnie, jak i formalnie, aby pomóc w przygotowaniu etapów inkubacji i eliminacji.

Badania Psychograficzne

Oprócz badań faktograficznych dotyczących konsumentów, produktu i rynku, agencje reklamowe prowadzą obecnie badania psychograficzne w celu skonstruowania profili stylistycznych lub psychograficznych. Co więcej, wiele agencji prowadzi obecnie nawet badania brandingowe, które pomagają lepiej zrozumieć i zidentyfikować klientów i to, w jaki sposób łączą się oni z ich markami.

Agencje, a szczególnie duże agencje z silnymi działami badawczymi, mają własne programy badawcze i techniki prowadzenia badań jakościowych, takich jak wywiady czy badania grup fokusowych. Te jakościowe badania dostarczają wiele cennych spostrzeżeń na wczesnych etapach procesu twórczego.

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

Comments are closed.