Agencje ReklamoweMarketingReklama

Czym zajmują się agencje reklamowe?

Tworzenie reklamy:
Jest to podstawowa umiejętność większości agencji. Tworzenie reklamy obejmuje różne działania odnoszące się do jej, projektowania i produkcji.

Zakup mediów i umieszczenie reklamy:
W związku ze wzrostem opcji mediów i jej fragmentacją, umieszczenie reklamy w mediach stało się jedną z ważnych decyzji, wymagających całą masę danych.

Będąc w biznesie tworzenia reklam, agencje są na ogół bardziej zorientowane, posiadają więcej informacji i wiedzy na temat mediów i tego gdzie najlepiej zamieścić reklamę. Ze względu na specjalistyczne umiejętności, agencje są również w stanie lepiej negocjować przy zakupie przestrzeni medialnej.

Dostarczania tak zwanych usług Ad-On-Services:
Klienci oczekują teraz od agencji reklamowych, zapewnienia dodatkowych usług. Jest to kolejny obszar funkcjonalny agencji reklamowych, który obejmuje świadczenie usług dotyczących przygotowania do druku materiałów sprzedażowych, kampanii reklamowych, innych materiałów sprzedażowych i spotkań sprzedażowych.

Ponieważ klienci oczekują pakietowego rozwiązania dla swoich zróżnicowanych potrzeb komunikacyjnych, coraz więcej agencji, zwłaszcza dużych, zajmuje się dostarczaniem swoim klientom oferty typu one-stop-shop. Pozyskują lub zatrudniają działy specjalistów posiadających kompetencje w zakresie różnych usług dodatkowych.

Agencja reklamowa koordynuje działania pomiędzy poszczególnymi działami specjalistycznymi i w ten sposób zapewnia zintegrowane rozwiązanie potrzeb komunikacyjnych klienta.

W zależności od funkcji wykonywanych przez agencje i usług świadczonych dla klienta, agencje te są pogrupowane jako duże lub małe agencje. Duże agencje to zazwyczaj te zapewniające cały zakres usług dla klienta. Małe agencje, z drugiej strony, są wyspecjalizowane i oferują tylko jedną lub kilka usług dla swoich klientów.

 

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

You may also like

Comments are closed.